Pedagóguskonferenciát rendezett az MCC
A tehetséggondozó intézmény kifejezetten gyermekeknek szervez programokat. Félévente azonban a vármegyében dolgozó tanárokat és tanítókat invitálja szakmai konzultációra.
Ezekre a rendezvényekre aktuális kérdésekkel foglalkozó oktatási szakembereket hívunk meg. Egyik előnye, hogy nem kell Budapestig utazni, hanem itt, Zalaegerszegen is találkozhatnak a zalai pedagógusok azokkal a szakemberekkel, akik megosztják velük a kutatásaik eredményeit, megvilágítják az egyes tudományos kérdéseket
- mondta el dr. Sali Zsófia, Mathias Corvinus Collegium zalaegerszegi képviseletének vezetője.
A témák között az alfa generációval kapcsolatos felvetések is szerepeltek. A legfiatalabbak figyelmét ugyanis más módszerekkel és eszközökkel lehet lekötni, mint a korábbi nemzedéket.
Nehéz missziót tudunk betölteni ebben a küldetésben, vagy hát ebben a térben, ugyanis nagyon sok olyan tényező van, amely elvonja a figyelmét a diákoknak. A digitális kompetenciák is felértékelődnek, ami mutat, hogy egy picit át kell gondolnunk a hagyományos pedagógusi szerepeket, illetve az iskolának a funkcióját is
- foglalta össze dr. Constantinovits Milán PhD, az MCC szakmai főigazgató-helyettese.
A rendezvényen megoldásokat kerestek és vizsgálták azokat az okokat, melyek internet-, vagy akár videojáték függéshez vezethetnek.
Ez legtöbbször abból ered, hogy a gyerekeknek van valami iskolai szorongásuk, kudarcélményük, szociális problémájuk. Így sok esetben az internetes túlhasználat egy ilyen virtuális menedékként funkcionál számukra. Arra keresünk módszereket, hogyan érezheti magát jól a gyermek az iskolában, azon túl, hogy teljesíti a feladatokat
- erről már Fegyverneki Gergő, digitális pedagógia szakértő beszélt.
A 15 évesek képességét több mint másfél évtizede monitorozó jellegű felméréssorozattal vizsgálják. A konferencián a részletek is terítékre kerültek.
A PISA-nak a történeti, társadalmi hátterét mutatjuk be, és utána elmondjuk, hogy mire jók ezek az elemzések, mire lehet használni, és mi az, amire nem szabad használni a PISA adatokat, merthogy nem azokra a célokra tervezték
- emelte ki dr. Setényi János, MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója.
A találkozó arra is lehetőséget adott, hogy a vármegyében dolgozó szakemberek megosszák egymással tapasztalataikat.
Szöveg: Kolozsvári Ilona
Fotók: Médiacentrum Zalaegerszeg