Elindult az áruvisszaváltási roham
Az egyik zalaegerszegi sportruházati üzletbe naponta 20-30 áruvisszavételi igény érkezik a karácsony utáni napokban. Az eladók igyekeznek minden esetben rugalmasan kezelni a helyzetet.
Mi természetesen itt vagyunk és segítünk a vásárlóknak, akár az ünnepek között, akár januárban. A nem tetsző terméket ki lehet cserélni másikra, vagy hogyha csak a méret nem volt jó, akkor egy másik méretre
- nyilatkozta portálunknak Járfás Tamás Tibor, a zalaegerszegi Intersport üzletvezetője.
Az áruvisszaváltásnak megvannak a feltételei. Csak abban az esetben cserélik ki a terméket, ha azt nem használták, és be tudják mutatni a vásárlást igazoló blokkot. A legtöbb bolt 14 vagy 30 napos határidőt szab meg erre.
Hozzánk nem sűrűn szokták visszahozni a termékeket. Ha mégis, akkor nagyon rugalmasak vagyunk ebben. Blokk ellenében 14 napig visszavesszük, és le lehet vásárolni nálunk az árát
- mondta Bihari Kitti, a Your Fashion eladója.
Az internetes vásárlásra külön szabályok vonatkoznak. Ebben az esetben 14 napos elállási jog illeti meg a vevőket. Ezen időszakon belül indoklás nélkül vissza lehet küldeni a megrendelt terméket, és a bolt köteles azt kicserélni, vagy visszafizetni az árát.
Online vásárlás esetén 14 napunk van arra, hogy ha nem tetszik a termék, akkor is elállhatunk. A hagyományos kereskedelemben azonban ez teljesen másképp működik. Abban az esetben, hogyha a termék hibátlan, nincs problémája, a kereskedő nem köteles kicserélni. Viszont ha én, mint fogyasztó a kereskedővel megállapodok, és ő jóváhagyja nekem, hogy van mód és lehetőség valahány napig visszahozni az adott terméket, akkor a terméket ki lehet cserélni
- tudtuk meg dr. Molnár Sándortól, a Zala Vármegyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályának vezetőjétől.
A legjobb, ha a nyugtán feltüntetik, meddig lehet visszaváltani a terméket, így el lehet kerülni a vitás helyzeteket.
Szöveg: Soós Aliz
Fotók: Médiacentrum Zalaegerszeg