Túl költséges a paradicsom az indiai Burger King számára
Egyelőre eltávolítják a paradicsomot a termékeik közül - írja az MTI.
Az indiai étterem egyik ajtajára kifüggesztett plakáton azt olvashatjuk, hogy:
"Még a paradicsomok is szabaságra mentek... így nem tudjuk a termékeinket paradicsommal megkínálni."
- a hirdetményben elnézést kérnek a kellemetlenségért.
A Burger King ugyanakkor bejelentette, hogy megszüntetik a szendvicsekbe évek óta ingyenesen kérhető sajtszelet-ajánlatot is. Az étteremlánc minőségbiztosítási okokkal magyarázza a termékhiányt. Ezen a héten a Subway és a McDonald's is közölte, hogy paradicsom nélküli termékeket fognak kínálni az ázsiai szubkontinensen. Indiában mintegy 400 Burger King étterem működik - szemlézte a telex.hu.
Az országban az infláció mértéke ismét elérte a 2020. januári szintet ezen a héten, ráadásul a monszunidő súlyos károkat okozott a mezőgazdaságnak, így egyes termékek ára az utóbbi hónapokban 450 százalékkal emelkedett. 2023 júliusában több zöldség - például a fokhagyma, zöldborsó és gyömbér - ára is 37 százalékkal nőtt az előző év júliushoz képest. Ha nem sikerül visszaszorítani az inflációt, a szolgáltatások ára is emelkedhet.
"Ha az árak továbbra is ilyen magasak maradnak, akkor valószínűleg az éttermeknek növelniük kell az árakat."
- mondta Amnis Aggarval, az egyik indiai pénzügyi szolgáltató kutatási vezetője. A rekordmagas infláció jelentős kihívást jelent a jövő évi választások előtt álló Narendra Modi vezette kormánynak. A kormány elkezdett paradicsomot importálni Nepálból, majd alacsony áron terjesztik az ország különböző pontjain a vásárlóknak. Az indiai gyorséttermi szektor 5 milliárd dolláros piacot jelent.
Fotó: Illusztráció/ Miguel Villagran, Getty Images file