Éjszaka is dolgoznak a tesztpályán
12 órás váltott műszakban zajlik az aszfaltozás a készülő ovál pályán. A forró burkolati anyagot ez a géplánc önti a felületre, majd - a magasból drótokkal rögzített - úthengerek gondoskodnak a simításról.
Most az északi kanyarban, a nagy sebességű ovál pálya északi kanyarában történik a kopórétegnek a beépítése, ami azért fontos, gyakorlatilag az lenne a cél, hogy ne legyen benne keresztirányban vágás, és egy ütemben tudjuk behúzni a kanyar elejétől a kanyar végéig a kopóréteget, és így magas színvonalú teszteléseknek adnánk lehetőséget. Olyan minőségű pályát építünk, ami megfelel a magas követelményeknek
- tájékoztatott Csicsely Gábor, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. műszaki vezetője.
A gépek egy percre sem állnak le, így nem keletkeznek hézagok az aszfalton. Ellenkező esetben a toldások befolyásolnák a tesztelt autók dinamikáját.
Ennek az a különlegessége, hogy 40 órán keresztül folyamatosan aszfaltoznak, hogy ne legyen megszakítás. Az egész ovál pálya mintegy 4600 méter hosszú, a két kanyar 1400-1400 méter, és itt 47 fokos íve van a kanyaroknak. Ez egy nagyon speciális gép, amely ezt az aszfaltozást végzi. A világon ebből összesen kettő van, egy itt Zalaegerszegen. Ennek az aszfaltozási munkáinál vagyunk. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy nemsokára az egész ovál pálya teljesen elkészül
- nyilatkozta a Médiacentrumnak Vigh László országgyűlési képviselő.
Amennyiben az időjárás engedi, az aszfaltozási munkák még ebben az évben befejeződnek. Az első - akár 250 kilométer/órás sebességű - tesztek jövőre indulhatnak Zalaegerszegen.
Szöveg: Frauenhoffer Márta
Fotók: Médiacentrum Zalaegerszeg