Diákoktatási programot indított a Magyar Autóklub
A képzésen a kockázatokra hívták fel a fiatalok figyelmét. Az itt szerzett ismereteket a gyakorlatban is kipróbálhatták. A vezetéstechnikai tréningen arra kaptak választ, mekkora utat tesz meg a gépkocsi a veszély észlelése és a fékezés között eltelt néhány másodpercben. Borulás szimulátorral pedig azt érzékeltették, hogy a biztonságiöv bekapcsolásával csökkenthető a sérülések súlyossága.
A rendezvénysorozatot Stresszmentes mobilitási hét címmel hirdették meg
- jelezte a Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági igazgatója.
Az emberek egyre ingerültebben viselkednek az utakon és nehezen fogadják el az a többi közlekedőt. Ezért úgy gondoltuk, hogy elmegyünk középiskolákba, és elmondjuk a fiataloknak, hogy lehet biztonságosabban közlekedni.
- ismertette Mile Tibor.
Az elmúlt időszakban évente 500-an vesztették életüket a közutakon. A halálos balesetek számát a közlekedésbiztonság növelésével lehet mérsékelni erről már a MAK Nyugat-Dunántúli Regionális Szervezetének elnöke beszélt.
A járművezetők, a kerékpárosok és a gyalogosok egyrésze is önző módon tekint a közlekedési térre. Előnyöket akarnak, még olyan áron is, hogy veszélybe sodorják önmagukat és az úton közlekedőket. Javítani kell a közlekedési kultúrát, az autóvezetéssel kapcsolatos ismereteket pedig bővíteni kell.
- hangsúlyozta Kiss Ambrus.
A sportpályát ezúttal elektromos rollerekkel és robogókkal vették birtokba a középiskolások. Ezek a járművek egyre népszerűbbek, de ez esetben is ajánlott a bukósisak viselése, és célszerű az útviszonyoknak megfelelő sebességet választani.
Fotók: Médiacentrum Zalaegerszeg