Rekord: csaknem 6 évnyi késést hozott össze a MÁV tavaly
2017 óta ez a legrosszabb eredmény.
Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény - írja a MÁV-tól kapott adatokra hivatkozva a Telex nyomán az Infostart.
A módszertan szerint a vasúttársaság csak a 6 percnél hosszabb késéseket számítják bele a statisztikába. Ezeket a hat percnél hosszabb késéseket összeava jön ki az, hogy tavaly körülbelül 3 millió perc, nagyjából 5 év 8 hónap késés jött össze, ami és messze meghaladja az előző évek értékeit.
Az 5 év 8 hónapos késés 176,5 évnyi teljes menetidőhöz viszonyul.
A vasúttársaság hangsúlyozza, hogy az utasok nem mindig késnek annyit, mint a vonatok, mert azt nem számítják bele ebbe a statisztikába, amikor egy baleset vagy fennakadás miatt pótlóbuszokkal szállítják őket.
A MÁV az indokokat is felsorolta:
- Balesetek esetén a helyszíneléshez 2-3 órára le kell zárni a vasútvonalat – ez egyvágányú pálya esetében forgalomszünetelést, kétvágányú pályánál vagy korlátozást, vagy szintén forgalomszünetet jelent.
- Gyakoriak a műszaki problémák, így a pályahiba, biztosítóberendezés meghibásodása, járműhiba, sebességkorlátozás, sorompó üzemzavara, esetleg meghibásodása.
- Előfordul ezen kívül a szomszéd vasúttársaság pályahálózatáról érkező vonatok átvett késése, hatósági intézkedés vagy időjárási behatás.
- Ezen kívül a vonatok saját késése is hatással lehet egymásra, például a csatlakozások megvárása vagy az egyvágányú pálya miatt.
Fotó: illusztráció/MÁV