2025.04.28., hétfő - Valéria napja
facebook
Keresés
Desztináció-menedzsment iroda a Balatonért: összefogás a régió gazdasági erősítéséért

Desztináció-menedzsment iroda a Balatonért: összefogás a régió gazdasági erősítéséért

2025. április 26., 12:20

Április 28-ától szolgálja a balatoni turizmus szereplőit a VisitBalaton365 Nkft. regionális turisztikai desztináció-menedzsment irodája, Keszthelyen. Az információs és szolgáltató központ átadása alkalmából szervezett eseményt Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter nyitotta meg. A meghívott turisztikai szakembereket és közéleti személyiségeket, valamint az új intézmény munkatársait a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (MTÜ) vezérigazgatója, Könnyid László, és a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) elnöke, egyben a VisitBalaton365 ügyvezetője, Princzinger Péter köszöntötték.

Együttműködéssel fejleszteni a Balaton és térsége gazdaságát

Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter elmondta:

Sok lépés kell ahhoz, hogy a Balaton környékén élők közössége élővé, lüktetővé váljon, hogy a környék vállalkozói, gazdasági szereplői ne csak az egymásra utaltságot érezzék. A közeljövőben megvalósuló Balatoni Körvasút is ilyen lépés, ilyen beruházás, segít az embereknek könnyebben eljutni nemcsak a fővárosba, hanem egymáshoz is. Fontos az emberi kapcsolatok erősítése is. Bár a környék vállalkozásai ismerik egymást, nem biztos, hogy kihasználják az együttműködésből fakadó lehetőségeket. A desztinációmenedzsment iroda ezt a missziót vállalja magára: képzések, közösségi programok szervezésével erősíteni a Balaton környékének gazdaságát. Az információcsere, az ismeretátadás jobbá, a remények szerint pedig nyereségesebbé is teszi a vállalkozásokat. Az együttműködés azt a folyamatot is elindítja, hogy a Balaton ne csupán két hónapos attrakció legyen, hanem a térség egész évre elosztva fenntartsa az érdeklődést. A most megnyílt iroda feladata, hogy összevarrja a Balaton különböző tájegységeit, részeit, vállalkozásokat, civil szervezeteket, így is erősítve a balatoni identitást.

Nem újabb Tourinform, hanem desztináció-menedzsment iroda

A VisitBalaton365 Nkft-t alapító MTSZA a DMSZ irodát Keszthely belvárosában, a Fő téren, egy korábban iskolaként, majd később bankfiókként működő, a legutóbbi években használaton kívül álló, önkormányzati tulajdonú, műemlék jellegű épületben alakította ki, melyet 2023 végén bérelt ki az önkormányzattól öt évre, további öt éves opcióval – olvasható a VisitBalaton365 közleményében. 

A két szinten, összesen 270 négyzetméteren kialakított – oktatóteremből, irodákból, tárgyalókból, közösségi terekből, szociális és kiszolgáló helyiségekből álló – irodaegyüttes felújítása és berendezése az MTSZA által e célra biztosított 120 M Ft forrásból valósult meg. 

Az új iroda nem nagyközönségi információs pont, hanem a Balaton turizmusában érdekelt vállalkozók, szakmai szervezetek számára nyújtandó információs, kommunikációs, képzési és szakmai koordinációs szolgáltatások bázisa lesz. Találkozóhely, tréning központ, a VisitBalaton365 saját programjainak, sajtónyilvános bejelentéseinek biztosít helyszínt, valamint a VisitBalaton365 partnerei által szervezett programoknak nyújt irodai infrastruktúrát. A DMSZ iroda az ott dolgozó kollégák mellett valamilyen szakmai programra érkező vendégek számára co-working, azaz nyitott, bárki számára elérhető térként is szolgál. 

A VisitBalaton365 modern, de mértéktartó, barátságos stílusú központja kialakításában, megjelenésében, színeiben is a négyévszakos Balatont idézi. Bár a DMSZ iroda immár a Balaton márkadefiníciót alkotó aktív- és öko-, bor- és gasztro-, kulturális- és egészségturisztikai ajánlatokért egyaránt felelős, a központ enteriőrje „nyomokban BalatonBike365 dekorációs elemeket is tartalmaz” – utalva rá, hogy a regionális turisztikai desztinációmenedzsment szervezet a BalatonBike365 projektet megvalósító és annak eredményeit fenntartó munkaszervezetből sarjadt ki.

A létesítmény különleges attrakciót is rejt: az oktatóterem egyik falát a maga korában világszenzációnak, ma pedig kordokumentumnak számító területfejlesztési „csúcstermék”, az 1957-ben készített Balaton-környéki Regionális Tervvázlat fotóról rekonstruált replikája foglalja el, utalva a Balaton múltja, története iránti tiszteletre és a régió állandó megújulási képességére. 

A felújítás a tulajdonos, Keszthely Város Önkormányzata, az illetékes hatóságok, és a beruházó, az MTSZA között zökkenőmentes együttműködésben valósult meg. A központ belsőépítészeti tervei a Graphasel Design Stúdió vizuális koncepciója alapján készültek. Az 1957-es tervvázlat rekonstrukciójához és keletkezési körülményeinek feltárásához V. Marton Rozália DLA építész nyújtott szakértő segítséget. A műszaki tervezés és a kivitelezés Draskovics Energetikai Kft. munkáját dicséri. 

4 évszakos Balaton

Princzinger Péter, a 4 évszakos turizmusgazdaság megerősítéséért dolgozó szervezet ügyvezetője a megnyitón kiemelte: 

Regionális szintű turisztikai desztináció-menedzsment-szervezetként összekötjük és támogatjuk a turizmusban érintett szakembereket, vállalkozásokat, szakmai szervezeteket, elősegítve az együttműködést és a fenntartható fejlődést. Szervezetünk a központi turizmusirányítás és a térségi szereplők közötti összekötő kapocsként működik, hidat építve a stratégiai döntéshozók, helyi szolgáltatók és szakmai szervezetek között. Feladatunk, hogy inspiráljuk és ösztönözzük a balatoni turizmus szereplőit szolgáltatásaik minőségének fenntartására és folyamatos fejlesztésére, működésük hatékonyságának folyamatos értékelésére és növelésére, illetve segítsük őket mindenben. Ezt információs, kommunikációs, képzési, szakmai szolgáltatásokkal támogatjuk. 

Kiemelt feladat ezen belül az ágazat digitális transzformációs folyamatainak szakmai támogatása, ami a Balatonra lefordítva egy „messziről is jól látható”, minden más turisztikai márkától jól megkülönböztethető, vonzó és elérhető Balaton brand építését és folyamatos gondozását jelenti. Ennek érdekében a VisitBalaton365 – térségi partnerekkel együttműködésben – a DIMOP 1.2.2 konstrukció keretében kiírt két pályázati komponensre is pályázik, az egyiknek a digitális desztináció-menedzsment, a másiknak a desztináció szintű rajongói program és kártyarendszer a tárgya.

A cél végső soron a Balaton turisztikai desztinációban rejlő tartalékok mobilizálása, ennek révén a régió versenyképességének előmozdítása – és más turisztikai térségekben is használható, adaptálható, modellértékű megoldások létrehozása.

Fotók: Pesthy Márton

# Kapcsolódó galériák